Sokan azt gondolják, hogy ha kolis vagy, akkor száraz kenyeren és zacskós levesen élsz és a túlélésre játszol, azonban ez közel sem igaz. A pécsi kollégiumoknak elég jól felszerelt konyhái vannak a blokkokban, aminek én személy szerint nagyon örülök, ugyanis imádok sütni-főzni, a konyhában tevékenykedni. Attól, hogy kolisok vagyunk igenis ehetünk jókat! Szeretnék adni néhány tippet hozzá.

Ami szerintem egy állandó tuti tipp, az az, hogy nézd az akciókat. Nem viccelek! Szobatársaim mindig ezzel húztak, hogy állandóan az akciós újságokat bújom a neten, aztán idővel ők is rászoktak, ahogy rájöttek, hogy sokszor fele annyiból is kijöhet a heti bevásárlásuk. Én főleg különféle zöldségekből szoktam betárazni magamnak, hisz ezekből mindig össze lehet dobni valamit.

Reggelire remek ötlet tud lenni a zabkása, amit zabpehelyből szoktam elkészíteni forró víz hozzáadásával. Az a jó ebben, hogy édesen és sósan is el lehet készíteni annak függvényében mihez van kedvünk. Lehet például mézzel, lekvárral, kakóval, fahéjjal, fehérjeporral, mogyorókrémmel is ízesíteni és lehet bele tenni mindenféle gyümölcsöt apróra vágva, magokat, kókuszreszeléket, lenmagot és még sorolhatnám. Mivel ez lassan felszívódó szénhidrát sokáig lát el energiával és nem leszel éhes egy órával a fogyasztása után. De reggelinek lehet még pufi rízs lekvárral, sajttal vagy pirítós (kenyér nagyon pici vajjal serpenyőben) felvágottal, zöldségekkel, rántotta vagy banánpalacsinta.

Ebédre is rengeteg opció van a fejemben. Ami ezek közül a legolcsóbb és leggyprsabb az a spenótfőzelék, borsófőzelék, csicseriborsó- vagy gombapörkölt vagy bármilyen pörkölt alap, pestos tészta, milánói, krumplifőzelék vagy a kedvencem : hűtőmaradék. Ilyenkor általában hagymás az alap és erre jön rá sorban az, amit találok: bab, maradék fonnyadt gomba, utolsó darab zellerzsár, konzerves cékla, tofu, spenótlevél vagy tényleg bármi, ami megmaradt és önmagában már nem enném meg. Itt is a mustártól kezdve a szója szószon át a currys ízvilágig bárhogy lehet ízesíteni. Ehhez píritok rizset, összekeverem a zöldésgekkel és voila, kész is a nagyszerű ebéd.

Vacsira is nagyon sok ötlet van a fejemben: olajos hal, tonhal saláta, láygtojás pirítóson, joghurt elkeverve túróval, gyümölcssaláta, zöldségek mozzarellával, paprika szendvics…
Ha esetleg az étkezések között nassolni kívánnánk valamit gyors és finom választás lehet az, ha zöldalmát összevágsz és csurgatsz rá egy kevéske mézet, esetleg szórsz még rá nagyon kevés fahéjat. Az íze tökéletesen olyan lesz, mint a nagyi almás pitéjének. AZ édes vonalon maradva lehet még pufi riszet megkenni lekvárral vagy mogyoróvajjal és szórni rá magokat vagy igazából bárit. Ha sósat kívánnál akkor meg kenyeret lehet lepírítani kisebb darabokra vágva, jó kérgesre pirítva és keverni tejfölböl bármilyen kis mártogatóst mellé. Lehet enni hozzá zöldégeket vagy sajtot, valamilyen felvágottat is, de magában is tökéletes.

Annál hangulatosabb meg nem létezik, mint kimenni a blokkba a konyhába, bekapcsolni valamilyen lejátszási listát és együtt főzni a blokktársaiddal, szobatársaiddal vagy épp egyedül hallgatni podcastet vagy eközben időt szakítani felhívni telefonon az otthoniakat.

Sütni-főzni remek dolog és kolisként jobban meg is éri főzni magadra, nem mellesleg megtanulsz egyszerű ételeket meg recepteket, ami mindig jól jön és az életben csak kamatoztatni fogod tuni.

Ha további sütős-főzős írásokra vagy kíváncsi a blog.pecsiegyetemistakmagazinja.hu -n találsz érdekeseket.